måndag 23 februari 2009

Vårskrik!!!!!!!!

Nyss var det vinter, nu är det tydligen vår! Alla som ringt mig i dag har i allafall sagt det, själv har jag inte varit utanför dörren. Jag har fullt upp med att göra min plikt som arbetssökande det vill säga söka alla jobb som inte verkar allt för vedervärdiga...(det var en lögn, alla jobb jag har sökt i dag har varit bibliotekariejobb) men nu ska måste jag kolla genom de andra som jag är kvalificerad till dvs "arbete utan krav på yrkesutbildning" (som det tidigare hette). Så jävla fint att läsa sex år på högskolan, betala 1200 i månaden till csn och sen vara tvungen att söka städjobb...men "i dessa tider ska man tydligen vara glad om man får nåt jobb alls"...

Bitter? Jag? näää.......................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

senaste besökare

Bloggintresserade

Bloggarkiv