onsdag 20 maj 2009

motsäger jag mig själv nu?

Jag fattar inte hur folk orkar Blogga. Då menar jag att blogga på djupaste allvar. Jag pratar om bloggar med långa, personliga inlägg som andas vinrött "stockholmsdjup" och som är fyllda med tusen bilder på författaren själv i från sjuttiofyra olika vinklar och i femtielva olika "outfits".
Att det finns folk som får betalt för att blogga om sitt eget liv är för mig helt oförståeligt. Och att en massa vill läsa skräpet är ännu mer ofattbart! (De flesta skriver dessutom så sanslöst dåligt!)

Det är kanske bara jag, men jag läser faktiskt mycket hellre böcker om påhittade liv av riktiga författare, än bloggar om riktiga liv av "påhittade författare" om ni förstår vad jag menar? (Kanske är jag rädd för bokens död eftersom det skulle leda till att min utbildning till viss del går i stöpet...)

Varför har jag då en egen "blogg"? Faktiskt mest för att skriva ner vad som rör sig i mitt huvud och korta tankar och tex musiktips. Och för att berätta lite för mina kompisar och bekanta vad jag sysslar med. Thats it. Skulle jag känna att jag har mer att säga så skulle jag skrivit en bok eller en artikel...Någon "Bloggare" är jag definitivt inte...och kommer aldrig att bli..men thats me...tur att vi alla är olika...

1 kommentar:

  1. det är väl alldeles fantastiskt att "alla" kan göra sig hörda genom en blogg. att det inte längre krävs en tidningsredaktion eller ett förlag som måste godkänna allt...tycker bloggens vara är ett steg framåt för yttrandefriheten.

    SvaraRadera

senaste besökare

Bloggintresserade