torsdag 25 februari 2010

den där soppan alltså....

Sandy och Bene var nyss här. Vi åt samma fantastiska soppa som i går. En dag ska jag bjuda alla jag känner på den. Men då ska jag ha en större lägenhet så jag har ett riktigt matbord där alla kan sitta. Men först måste jag tjäna mer pengar eller gifta mig rik för än så länge är min hyra på 3300 kr alldeles lagom med tanke på min 70procentiga lön på tolvtusen efter skatt. Men kära vänner, i "tanken" vill jag bjuda er alla på världens godaste soppa eller så får någon med riktigt stort kök låna mig ert hem så lovar jag att ställa till med soppkalas!

Förutom att äta soppa så kom vi på att ingen av oss har råd att ge nästan 650 kr för att se Band of Horses i Köpenhamn (420 kr inklusive resa mm). Dessutom såg vi ju dom i somras. Det är med sorg i själen jag säger det, men jag kommer inte att se Band of Horses i Kphmn i April. :(

3 kommentarer:

  1. please behöver lite inspiration. du kan inte lägga upp receptet på den där soppan??

    SvaraRadera
  2. Jo om du berättar vem du är;)?

    Annars är det hemligt!

    SvaraRadera
  3. Jag lånar ut vårat kök när jag e hemma igen. där får vi nog plats allihopa :) Skulle förövrigt gladeligen äta din soppa ist för detta onyttiga intag av mat senaste veckan:( Finns inte mycke nyttigt att äta här i New Orleans... Så på frågan om pointsen... Det har inte gått så bra första veckan.Är svårt när man måste äta ute hela tiden. Huu RAM

    SvaraRadera

senaste besökare

Bloggintresserade

Bloggarkiv