måndag 5 januari 2009

Batikfärgade gardiner?


När jag var i Gibraltar shoppade jag en vit klänning. Jag vet inte riktigt varför, men den var billig och Josefin övertalade mig att köpa den. Den är hemskt fin i modellen, liksom lite femtiotalsaktig men saken är att jag aldrig någonsin kommer att använda den. Jag tänkte ha den på resan eftersom jag var solbränd men inte ens då trivdes jag i helvitt. Jag tänkte också att man kanske skulle spara den och ha som brudklänning, men eftersom jag nog aldrig gifter mig ändå så är även det alternativet ganska så uteslutet. I allafall så var jag på ÖB i dag och då hittade jag textilfärg och kom på den exellenta idén att göra den här skönheten ännu vackrare och färga den olivgrön! Det var sannerligen längesen jag ens tänkte på att man kan färga kläder själv. Bene, Sandy och jag hade våra färgningsorgier på högstadiet då i princip alla jeans, t-shirtar och nätbrynjor :P blev antingen oranga, lila eller batikfärgade. Sandy övertalade till och med hennes mamma att batikfärga hennes soffa och gardiner!!! Jag var sjukt avis. Har länge tänkt på att det säkert snart kommer bli trendigt med batik igen. Jag menar, man brukar ju faktiskt trots allt trilla dit när något blir modernt....

...och färgen jag köpte i dag räcker till fyra kg kläder och eftersom klänningen bara väger några gram så kanske man denna gången skulle passa på att hinna före Sandy och batika mina gamla vita gardiner?


Förövrigt, vägar man färga i tvättstugan utan att riskera grannfejd eller ska man försöka sig på att färga "för hand"?


3 kommentarer:

  1. FÄRGA INTE i tvättstugan!
    jag har säkert ngra plagg som kan behöva en färgning.

    SvaraRadera
  2. o batik här väl redan kommit tillbaks lite?

    SvaraRadera
  3. Men händer det verkligen något om man färgar i tvättstugan? Man får ju köra nån tvätt efter så är det väl lugnt...eller?? Yesyesyes att du bloggar!;) annapanna

    SvaraRadera

senaste besökare

Bloggintresserade