söndag 11 januari 2009

ukulele


Jag fick en ukulele i julklapp. Jag vet inte hur man spelar på den men jag tänkte att jag skulle bli duktig. Frågan är hur. Jag sökte efter hemliga Arnes ukuleleskola på you tube men jag hittade inte den (Ni vet den där skolan som han hade på "Godmorgon Sverige" när man var en sisådär tio år). Jag hittade en massa andra "ukuleleskolor" men jag tror att hemlige arnes var "da shit" eller?Ingen som har ett gammalt vhs som ligger och skräpar?


Eller någon som rent av KAN spela och som vill ge mig lite speltips?

1 kommentar:

  1. Hallå!

    Min mandolin gav upp för ett par år sedan, och eftersom jag någon gång per år faktiskt behöver en mandolin (när vi spelar ute), så köpte jag en ny... ukulele.

    För den var billigare. Och helt urkukad i stämningen! Det sägs att John Lennon började med ukulele. Och det gick ju ganska bra för honom, åtminstone musikaliskt.

    Vi får öva, helt enkelt.

    SvaraRadera

senaste besökare

Bloggintresserade