onsdag 13 januari 2010

100 frågor

Tycker sånt här är lite kul...

1. Hur gammal är du om fem år?
31+5….
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Mina arbetskamrater
3. Hur lång är du?
168 cm.
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Till Vildingarnas land.
5. Vem ringde du senast?
Andrea
6. Vem ringde dig senast?
Andrea
7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Okej.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
SMS
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda
10. När såg du senast din mamma?
Över ett år sen…
11. Vilken ögonfärg har du?
Blå.
12. När vaknade du i dag?
Halv sex
13. Vilken är din favoritjulsång?
White Christmas
14. Vilken är din favoritplats?
Rivieran
15. Vilken plats föredrar du minst?
En trång buss
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Ingen som helst aning.
17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Mardrömmar
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Till vildingarnas land <3
19. Hur stor är din säng?
Typ 1.30 bara?
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar.
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Med.
22. Hur många kuddar har du i sängen?
Tre
23. Hur många landskap har du bott i?
I sverige-ett.
24. Vilka städer har du bott i?
Malmö, Nice, Puerto dela cruz
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Skor
26. Är du social?
Ja oftast
27. Vilken är din favoritglass?
Ben and Jerrys halfbaked
28. Vilken är din favoritefterrätt?
kladdkaka
29. Tycker du om kinamat?
Ja.
30. Tycker du om kaffe?
Nej usch
31. Vad dricker du till frukost?
Mjölk.
32. Sover du på någon särskild sida?

33. Kan du spela poker?
inte direkt
34. Tycker du om att mysa/kela?
Det är väl klart.
35. Är du en beroendemänniska?
Kan lätt bli beroende av saker jag gillar ja,tex mat.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Min syster och en påmitt jobb.
37. Vill du ha barn?
Ja helst
38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska, tyska, franska, spanska är språk jag har läst i alla fall..
39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej peppar peppar.
40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet!
41. Vad spenderar du helst pengar på?
Öl,mat
42. Äger du dyrbara smycken?
Nej typ inga.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
SixFeetUnder
44. Kan du rulla med tungan?
va??
45. Vem är den roligaste människan du känner?
Lina bland annat.
46. Sover du med gosedjur?
Haha…näää
47. Vad har du för ringsignal?
Någon som fanns i mobilen.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ett par skor.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En penna.
50. Flirtar du mycket?
näääe
51. Kan du byta olja på bilen?
Nej har inte ens körkort.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej som sagt.
53. Vilken var den senaste boken du läste?
Läser ungefär en bok om dagen, senast läste jag om ”En komikers uppväxt” av Gardell.
54. Läser du dagstidningen?
Bara utvalda delar på nätet.
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej.
56. Dansar du i bilen?
Får man plats att göra det.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Lyssnar aldrig på radio.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Skrev ner möte i kalendern.
59. När var du i kyrkan senast?
I julas i och med skolavslutningen.
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Högstadiet? Vettefan minns knappt några…och dom jag minns var ganska så värdelösa…
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
En vecka
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Hrm, vet inte?
63. Vad lyssnar du på just nu?
Mount Eerie
64. Har du varit med i tidningen?
Japp ett par ggr,
65. Vad är det konstigaste du ätit?
Ostbågar i olivspad (Benes recept…)
66. Vem såg dig naken senast?
Jag själv.
67. Vad är det för färg på din tandborste?
Gul.
68. Hur imponerar man på dig?
Genom att vara sig själv, vara ärlig och snäll.
69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Bene,
70. Har du någon piercing?
Nej
71. Din största vinst?
Kanske 100 kr?
72. Civilstånd?
Singel.
73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
Facebook, last.fm, Radar, mailen…
74. Är du fåfäng?
Kan vara.
75. Ångrar du någonting du gjort?
Ja väldigt mycket. Särskilt sådant som fått konsekvensen att det sårat folk…
76. Hur gammal är din pappa?
62
77. Vilket är ditt drömjobb?
Det jag har nu, fast att det skulle ligga i Malmö.
78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?
Resa till Indien och USA
79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv?
Två katter, en fågel, två kaniner
80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?
Eftersom jag tror att det bara är mina vänner som läser denna så vet dom nog det mesta.
81. Svär du ofta?
mmm
82. Sverige när det är som bäst?
På sommaren
83. Kan du åka slalom?
Nej!!! Eller har aldrig provat.
84. Vad har du ätit i dag?
Gröt.
85. Vad har du för utbildning?
Bibliotekarieutbildningen + en massa poäng i olika humanistiska ämnen. Lite språk och datorutbildningar.
86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Kanske mina ögon?
87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?
Magen,men den börjar bli bättre
88. Vilken är din bästa egenskap?
Att jag är empatisk, rolig, smart och snäll
89. Vilken är din sämsta egenskap?
Ganska lat. Slarvig. Talar innan jag tänker ibland,tyvärr…
90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?
Många tex Selma Lagerlöf och John Lennon,
91. Saknar du något?
Nja mest någon…
92. Är det viktigt att fira födelsedagar?
Nja, men det är ganska kul.
93. Vad gör dig ledsen?
Ganska mycket, tex blir jag ledsen då jag tänker på mammas situation.
94. Vad gör dig glad?
Att umgås med goda vänner och med deras fina barn
95. Har du varit gift eller förlovad?

96. Vad ska du göra i helgen?
Fredag=klassfest för de jag gick i högstadiet med…+ ev Babel. Lördag= ev konsert med Gösta Berlings saga eller nån slags myskväll med nån kompis? Söndag= sova
97. Vad är det knasigaste du gjort?
Bott i en husbil med tre andra personer i tre mån.
98. Vad har du för laster?
Tja…?Har inga direkta laster.
99. Vem är din förebild?
Kim Gordon
100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Fika.

2 kommentarer:

  1. Snodde dina frågor, upplagda på min blogg. Nu när jag lagt ner tid på att tänka ut roliga svar så hoppas jag att någon läser skiten ;) Förresten, läste dina svar i samband med att jag ersatte med mina egna, vi ses hos Gösta.

    SvaraRadera
  2. Det är såklart okej, jag snodde ju själv dom!

    SvaraRadera

senaste besökare

Bloggintresserade

Bloggarkiv