måndag 18 januari 2010

måndag

Lyssnar på The Clientele och är uttråkad och lite låg. Bene var här på middag förut dock. Jag bjöd på bakad potatis (som vanligt;)) och så kollade vi runt lite bland fotona på Rockfoto. Jag beställde ännu ett foto,en jättefin J. Mascis-bild som ska få sällskapa med Feist och BandofHorses-Ben på min ena vägg. Nu har min kära syster gått hem och jag tänkte läsa klart boken jag berättade om i går. Ser fram emot i morgonkväll då jag ska på bio med Lina och Carro. (Avatar).

2 kommentarer:

  1. Bandtips! Har du hört The Unwinding Hours? Sångaren och gitarristen från Aereogramme's nya band/projekt. Riktigt, riktigt fint. Låter ganska mycket som Aereogramme, vilket bara är positivt enligt mig. Piano, fiol, gitarr som växlar mellan fingerspel och distiga riff, hjärtskärande vacker sång. Du kan tanka deras skiva här - http://hotfile.com/dl/24057832/dbf67ff/The_Unwinding_Hours--The_Unwinding_Hours-PROMO-2010-OMA.rar.html

    Förresten så ska flera band du gillar spela i Köpenhamn de kommande månaderna, bl.a Beach House och Midlake. Någonting att kolla upp om din ekonomi tillåter det, kanske.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för tipset liam, ska genast kolla upp. Får se om jag orkar ta mig över sundet för att se Midlake och Beach House. Midlake såg jag på Kb för ett par år sedan.

    SvaraRadera

senaste besökare

Bloggintresserade

Bloggarkiv